dijous, d’octubre 9

Combinar situacions

Degut a la manca de temps, quan la Queralt i jo arribem a casa, ens hem de posar a fer les nostres coses el més ràpid possible, ella ha de fer els deures (que ara per ara consisteix en llegir) banyar-se, "ordenar" l'habitació, sopar, rentar-se les dents....mentre jo faig menjars, plego i endreço roba, faig llits, preparo coses etc... però a mi m'agrada estar al seu costat mentre ella llegeix, per tal d'escoltar-la i comprovar que no s'encanta; l'altre dia però, anàvem de bòlit, i mentre ella tenia el llibre entre les mans, jo posava els nòrdics als llits, primer vaig fer la seva habitació, i ella estava assentada a la seva taula cumplint com a bona estudiant, quan jo vaig acabar amb aquesta feina, vaig haver de traslladar-me a la meva habitació i a ella també la vaig fer traslladar, i es va haver d'adaptar a la nova situació, buscant un espai i posició nous i reemprendre la lectura, tot plegat va ser molt divertit.
Lògicament aquest tipus de situacions s'han d'evitar en la mesura del possible, donat que el millor és que aprengui ja a seure bé per adquirir bons hàbits d'estudi (la posició és bàsica!) tenir el llibre ben recolzat en una superfície plana i dura (per tal que no es faci malbé, només perquè forma part del banc de llibres de l'escola sinó perquè ha d'aprendre a tractar bé l'eina esencial de l'aprenentatge) i no perdre la concentració amb els agents exteriors.
Però.....un dia és un dia!